Summa sidvisningar

tisdag 21 januari 2014

Hjärt-katten

Året 1985 föddes min storebror Nils. Först verkade allt bra, men snabbt insåg de att Nils var jättesjukt. Han hade vad man kallar för "blå baby" ett hjärtfel som måste opereras. Nils blev opererad vid sex veckors ålder. Tyvärr var han för liten för att överleva narkosen. 1988 föddes jag och fem år senare fick jag också reda på att jag har hjärtfel. Dock ett mindre fel som förmodligen inte behövs opereras. Men när jag fyllt nitton så blev jag sjuk. Och fick byta en klaff i hjärtat mot en grisklaff. Jag har alltid haft extra kärlek för hjärtebarnen. När jag då fick reda på att det fanns något som heter hjärte katten. Idéen är att de som vill får virka en katt med ett hjärta som har stygn på sig. Sen skicka till en organisation där de sen tar alla katter och ger dom till landets hjärtbarnsavdelningar. Barnen får då adoptera en katt innan de lämnar sjukhuset. Älskar idén. Och ville då självklart virka en katt.. Så jag gjorde en som jag döpte till Nils efter min bror.
Så om ni vill göra en själva eller bidra med medel för organisationen så kan ni kolla in bloggen.

My hart goes boom boom boom...som tanten sa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar